Wednesday, February 23, 2011

saya adalah student yang tak ada laptop pun






tolong lah kasihankan aku ok.. =)


well,ini adalah my second year in degree.so maksudnya da semester 4 lah kan
dulu time diploma dah ada 6 sem.
makna nya da lebih kurang 10 sem belajar kat uitm shah alam tu
tp kan i can survive well without my own laptop.
bravo hanan!
haha

tapi jangan lah sangka yang aku ni x tau nak guna komputer ok.
walaupun tak tahu sangat tapi tidak lah bengap jugak
dan juga jangan pikir masuk uitm ni belajar senag giler.
semua pun traditional hand writing
tidak sama sekali ye
most of the assignment memang kena guna komputer gak
ada komputer ni kan lagi senang
copy and paste saje lah kan
ape lagi
lain lah kalau u ols ni memag da jenis yang masuk university tu rajin bebenor nak rewrite balik every sentence
huh.itu bukan lah amalan aku dan kawan2
kitorg tidak la se-nerd itu

diploma:
time ni laptop boleh la nak katakan kan mahal lagi.
sape yg ada laptop tu memang la impress jugak kan
kaye doh die boleh beli laptop
kira cam luxuty gadget la
but then the price dah jadi murah
banyak competition
banyk brand
dan ya,banyak demand
dan da ramai ada laptop
but me?
still x ada jugak
hehe

*lebih kurang ni lah rupa laptop awam di rumah*


degree:
i am staying with my sis
my brother in law kerja in it company
then my sis dah ada laptop
then bile die pindah ke uitm puncak alam,all lecterur dpt laptop lagi(uitm best kan?hehe)
so ada lah satu die tinggal kat umah
so itu lah yang dah menjadi komputer di ruman
nak fb ke,youtube ke,filem ke,homework,online shopping
ah..segala lah
at this time, semua orang pun ada laptop
kalau rumah sewa ada 7 orang,memang ada 7 la komputer kat umah
da macam ala2 pc fair
walaupun yang kecik tu
siape yang x ada tu memg cam soooo 2000 lah kan
(serius aku x terasa pun.haha)

so ternyata aku memang la bukan komputer person.
nak open komputer tu pun bile ada hal penting je
kalau tak,hmm memang senyap je lah komputer tu kan

so,aku dapat jimat duit untuk x membeli laptop
dan pada masa yang sama masih dapat grad jugak
and pada masa yang sama masih boleh ada fb,twitter,layan youtube dan jugak online shopping.
i am so blessed. =)


No comments:

Post a Comment