Wednesday, March 9, 2011

review majalah MANGGA


hey peeps.have a good day?

anyway, my hobby is reading.
memang sucks and boring weh hobby ni.hehe
i like magazine
why?
sebab all issue are updated one
yang recent issue
so it makes me feel macam knowledgeable sket.haha
tp kalau surat kabar seminggu sekali je bace
x gune jugak la kan
saya berazam untuk lebih rajin baca paper ok

so dipendekkan cerita
one day tu dalam 2 bulan lepas la jugak
temankan kawan ke klinik di seksyen 7
dah bosan bace poster kat klinik tu sementara tunggu si kawan masuk jumpa doktor
well,yes.si kawan tu adalah cr9 ye
siapa lagi kan.ahaks
poster semuanya bosan-bosan je
pasal hepatitis c la.diabetes la.
tak menarik lah
akademik memang la tak best kan
so aku cari lah kat bawah meja pulak
ada satu je majalah kat situ
majalah MANGGA


korang mestilah tahu kan majalah tu jenis majalah gossip dan tabloid
dah katanya tabloid mestilah headline je yang over the top
entrynya memang la hampeh
aku pun tengokla keluaran bila
keluaran yg 2 bulan lepas jugak lah
yang aku terpikir kenapa lah ada orang yang nak beli majalah ni ha?
and kenapa dari dulu even dari aku sekolah rendah rasanya majalah ni dah ada
entah la ape yang menarik pun tak tahu lah

then aku dengan rajinnya selak-selak lah kan
ada satu gambar ni entahlah artis mana
entahlah artis ke tidak kan
tak pun yang bajet2 artis je
pakai bukan main sexy lagi one piece je
gambar golek2 atas katil plak
posing nya pun memang la sexy jugak kan
hadui.aku dah pelik
memanglah kalau golek2 atas rumput,baju tu boleh kotor
aku pun x suruh kau buat kuat lentang atas rumput hijau tu
tp kalau ko pakai sexy2,golek2 atas katil memanglah nampak lain macam
orang pun akan pikir bukan-bukan lah kan tengok peha gebu kau tu
yes.yes,aku tau korang semua berfikiran positif
otak pun semua warna putih je.

pastu treadmark gambar artis lelaki pakai seluar pendek,tak pakai baju tepi kolam memang WAJIB ada lah kan
ada lah 3-4 page
pastu ada pulak gambar marsha yang sexy jugak lah tangkap gambar tepi tingkap pakai one piece jugak
inikah yang buatkan majalah ni still bertahan dalam industri?
isi dalam nya pun biasa-biasa saje
metilah cuz ada demand baru ada supply kan
tapi kenapa perlu macam tu?
tak hairan la ada orang pernah cakap MANGGA ni dah macam majalah FHM tu.

simple je aku nak komen
entrynya aku memang tak kisah lansung cuz itu hanya bacaan ringan untuk orang yang sibuk sangat nak gosip pasal artis
tapi gambar-gambar dalam tu tak sesuai untuk masyarakat kita
jadi macam mana masyarakat nak hormat dengan artis kita?
sedangkan industri seni ni tempat diorg cari makan

well,
itu sahaja untuk hari ini
peringatan
membaca adalah jambatan ilmu
jadi pilihlah bahan bacaan anda dengan teliti.


1 comment:

  1. Sory aku xmnt bace majalah2 camni....Pe brg...Bace je gosip kat kosmo...Hua3

    ReplyDelete